Директор – Грінчак Олена Анатоліївна, тел. 7-10-04
Головний бухгалтер – Скорик Ірина Миколаївна, тел. 7-02-34
Завідувач відділення соціальної допомоги вдома – Чернявська Майя Анатоліївна, тел. 7-01-36
Завідувач відділення денного перебування – Тишковець Надія Анатоліїна, тел. 7-01-36
Завідувач відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги – Фісенко Тетяна Федорівна, тел. 7-01-36
Фахівець із соціальної роботи (з обліку бездомних громадян) - Смородінов Павло Олексійович, тел. 7-01-36
Телефон для довідок +380673413242
Електронна адреса ter.centr.olexsandriya@ukr.net

понеділок, 23 серпня 2021 р.


Територіальний центр м. Олександрії вітає всіх зі святом! Бажаємо миру, свободи, впевненності у завтрашньомі дні!!! 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦

четвер, 19 серпня 2021 р.

ОБ’ЯВА


 

З нагоди Міжнародного дня благодійності, який щороку відзначається світовою спільнотою 5 вересня, територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) міста Олександрії повідомляє про проведення благодійної акції по безкоштовній видачі гуманітарних речей: одягу, взуття.

В ході проведеного заходу отримати гуманітарку зможуть:

·         громадяни похилого віку;

·         люди з інвалідністю;

·         внутрішньо переміщені особи.

 

Акція буде проходити з 25 серпня по 03 вересня 2021 року з 8.00 год. до 17.00 год. за адресою: м. Олександрія,  вул. Першотравнева, 9.

Зустріч з підопічними МГО «ВІРА»


 

19 серпня 2021 року Тетяна Фісенко, фахівець територіального центру, зустрілася з головою та  підопічними міської громадської організації інвалідів «Віра», на якій розповіла громадянам з особливими потребами про надання транспортних послуг територіальним центром та про роботу служби «Соціальне таксі»

Служба «соціальне таксі» впроваджена і діє з травня 2009 року. Форми організації надання послуг по перевезенню координуються територіальним центром і здійснюються мікроавтобусом «Volkswagen».

Послуга «Соціальне таксі» надається насамперед особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату, та іншим маломобільним групам населення, до яких належать особи похилого віку та інші особи, які не можуть пересуватися  самостійно, а також особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю з порушенням зору, інтелектуальними та психічними порушеннями.

Перевезення здійснюються до підприємств, установ і організацій різної форми власності та підпорядкування, банківських установ, поліклініки, для взяття участі в культурно-масових заходах, які проводяться в регіоні, на державні свята, на навчання, до відділень реабілітації тощо.

Спецтранспорт використовується за призначенням, при наявності заявок в робочі дні з 8:00 год. до 17:00 год.

Отримати інформацію щодо роботи служби «соціальне таксі», механізму отримання послуги можна за телефоном 70136 (в робочий час, в робочі дні).

Також на веб-сторінці територіального центру впроваджено онлайн сервіс замовлення транспортної послуги, де натиснувши на кнопку «замовити соціальне таксі», перейшовши за посиланням https://tercentralexsiti.blogspot.com/ можна оформити замовлення не виходячи з дому.

четвер, 12 серпня 2021 р.

Свято Маковія ( медовий Спас) – свято давньої традиції

 

Серед українців свято Маковія одне з найпоетичніших і найшанованіших.  Не дивно, що українці відзначають три Спаса саме в серпні. Це місяць нового врожаю та щедрості природи. У серпні збирають свіжий мед. Саме до Першого Спаса, достигає багато овочів та фруктів, збирають врожаї яблук, горіхів. І, звісно, збирають мак, звідки й народна назва, Маковея.

Напередодні свята Маковея, 12 серпня 2021 року в приміщенні  територіального центру міста Олександрії відбулась зустріч любителів  прикладного мистецтва, слухачів факультету народні промисли «Університету ІІІ віку».

Завідувач відділення денного перебування Надія Тишковець розповіла слухачам про традиції цього свята. Учасники заходу, перебираючи пахучі лікувальні трави, із захопленням слухали та доповнювали розповідь про оберіг - маковійчик власними знаннями.

 Під наставництвом Надії Анатоліївни присутні виготовили свічки із вощини, прикрасили їх пахучими квітами та травами та подарували  директору територіального центру Олені Грінчак. Гарний настрій та доброзичлива атмосфера, приємна співбесіда зробили зустріч яскравою та незабутньою.


пʼятниця, 30 липня 2021 р.

Звіт за результатами проведеної внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг працівниками територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) міста Олександрії за І півріччя 2021 році

 

В територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Олександрії (далі – територіальний центр) функціонує три відділення: соціальної допомоги вдома; денного перебування та організації  надання  адресної натуральної та грошової допомоги, які забезпечують комплексне надання якісних соціальних послуг громадянам похилого віку та особам з інвалідністю Олександрійської територіальної громади.

Станом на 01.07.2021 року на обліку в територіальному центрі перебуває 1761 одиноких та самотньо проживаючих громадян, з них 1514 осіб похилого віку та 247 осіб з інвалідністю, які отримують весь перелік послуг, необхідних для підтримання гідного рівня життя.  

З початку поточного року на обслуговуванні в відділенні соціальної допомоги вдома перебуває 446 осіб; у відділенні денного перебування 672 осіб, у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги  643 особи.

З метою оптимізації та підвищення рівня якості щодо надання соціальних послуг  та удосконалення діяльності установи, на виконання постанови КМУ від 01.06.2020 року №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», керуючись Методичними рекомендаціями з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 року №904 територіальним центром було організовано та проведено внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг по вищезазначеним відділенням, за період з 01 січня по 01 липень місяці 2021 року, створено комісію для її проведення та призначено відповідальну особу за організацію і проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг по територіальному центру на підставі наказу директора від 30.06.2021 року №39  «Про проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг».  

Під час проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувалися наступні методи:

- опитування/анкетування отримувачів соціальних послуг та/або їх законних представників (особисто або опитування в телефонному режимі  отримувачів);

- спостереження за процесом надання соціальних послуг;

- бесіда/співбесіда з працівниками територіального центру, що надають соціальні послуги;

- вивчення документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг. 

На перших засіданнях комісії відповідальна особа ознайомила членів комісії з планом роботи щодо проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг та комісійно, використовуючи базу отримувачів соціальних послуг в електронному та паперовому вигляді, прийняла рішення про участь в анкетуванні 312 осіб, що склало 17% від загальної кількісті отримувачів соціальних послуг по територіальному центру, із них: 185 осіб, які перебувають у відділенні соціальної допомоги вдома, що складає 41% від загальної кількості осіб, які перебувають на обслуговування в відділенні. За підсумками анкетування із 312 осіб в опитуванні приймали участь 25 чоловіків, 287 жінок, в тому числі 18 осіб з інвалідністю.

Проаналізувавши  думку  отримувачів  соціальних послуг на запитання в анкетах, із бесіди з ними  можна зробити висновок, що у відділеннях територіального центру працюють працівники відповідальні, досвідчені, які ввічливо та коректно ставляться до громадян під час виконання своїх функціональних обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання своїх обов’язків, але поряд з цим отримано і пропозиції щодо розширення надання деяких послуг (зачіски, фарбування волосся, збільшення переліку видів товару адресної допомоги, який користується попитом у людей похилого віку, збільшення видів послуг оздоровчо-профілактичного характеру, тощо).

Наступним етапом було проведення спостереження за процесом надання соціальних послуг, яке відбувалося вибірковим методом у напрямку роботи трьох відділень територіального центру в період з 05 липня 2021 року по 29 липня 2021 року.

Під час проведення  спостереження за роботою працівників відділення соціальної допомоги вдома територіального центру було перевірено роботу 15 соціальних робітників на 15 дільницях, з загальною кількістю підопічних, яким надаються соціальні послуги 27 чоловік, шляхом особистого спілкування з ними під час виїзду за місцем їх проживання, перевірки зошитів щодо наданих послуг соціальними робітниками, договорів про надання соціальних послуг та індивідуальних планів.

Під час проведення  спостереження за роботою працівників відділень денного перебування та організації надання адресної натуральної та грошової допомоги територіального центру було перевірено роботу працівників даних відділень, шляхом зовнішнього спостереження за процесом надання соціальної послуги та особистого спілкування після її отримання.      

Загальна кількість осіб- 24, з них отримали послуги:  перукаря - 5 осіб, машиніста по пранню білизни -1 особа, з комплексного обслуговування й ремонту будинків – 6 осіб, послуги з перевезення автомобілем ″Соціальне таксі″ - 2 особи, з надання адресної натуральної та грошової допомоги – 3 особи, послуги тренажерного залу - 3 особи, оздоровчо-профілактичні послуги – 4 особи. 

Виходячи з інформації, яку було отримано під час особистого спілкування з особами, яким надавалися та надаються соціальні послуги територіального центру, перевірки документації та зовнішнього враження під час отримання соціальних послуг, робота працівників відділеннями денного перебування проводиться на належному рівні, відділення

організації надання адресної натуральної та грошової допомоги територіального центру та відділення соціальної допомоги вдома потребують деяких доопрацювань в роботі. 

Як висновок необхідно: 

1) відділенням територіального центру продовжити роботу щодо виявлення осіб, які потребують надання соціальних послуг;

2)продовжити роз′яснювальну роботу з громадянами, яким надаються соціальні послуги  щодо розширення  кола  послуг, які надає територіальний центр;

3) розробити механізм удосконалення роботи щодо надання соціальних послуг, шляхом взаємодії між відділеннями територіального центру; 

4) вивчити ринок наявних благодійних фондів та волонтерських організацій для  співпраці, з метою розширення переліку видів товару адресної натуральної та грошової допомоги, який користується попитом серед людей похилого віку;

5) розширити сферу надання послуг перукаря ( фарбування волосся та зачіска ″хімія″);

6) звернути увагу на необхідність належного оформлення договорів про надання соціальних послуг та індивідуальних планів та дотримуватися їх своєчасного перегляду та поновлення строку в процесі роботи;

7) керівнику відділення соціальної допомоги вдома територіального центру посилити суворий контроль за дотриманням своєчасного перегляду та поновлення строку індивідуальних планів працівниками відділення.

8) керівнику відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги територіального центру посилити суворий контроль за належним виконанням підлеглими своїх функціональних обов’язків. 

Крім того, з працівниками територіального центру, що надають соціальні послуги проведено бесіди з актуальних питань, які  виникають у фахівців та соціальних робітників під час виконання своїх функціональних обов′язків, особливо було звернено увагу на переукладення договорів про надання соціальних послуг та складання індивідуальних планів.

При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувались показники якості соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.

Адресність та індивідуальний підхід: згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах (згідно індивідуальних планів - 100 %). Всі особові справи підопічних містять індивідуальні плани надання соціальних послуг: догляд вдома, соціальна адаптація, що відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувачів соціальних послуг, при потребі своєчасно проводиться повторне визначення індивідуальних потреб. 

Надання соціальної послуги натуральної допомоги, згідно затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 25 березня 2021 №147 Державного стандарту розпочато відділенням організації надання адресної натуральної та грошової допомоги з квітня місяця. На теперішній час відділенням проводиться робота щодо приведення особових справ у відповідність з нормативною базою, а саме визначаються індивідуальні потреби отримувачів, складається індивідуальний план та укладається договір на надання соціальної послуги натуральної допомоги. 

Результативність: згідно проведеного опитування, в т.ч. і телефонного, 99 % опитаних підопічних задоволені рівнем надання соціальних послуг догляду вдома, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувачів соціальних послуг у процесі надання порівняно з періодом, коли підопічні не перебували на обслуговуванні. 

Комісія при оцінюванні якості послуги також враховувала результати самооцінки працівників, залучених до надання соціальних послуг. Загальні результати самооцінки  обговорювалися на виробничих нарадах у відділенні соціальної допомоги вдома, які проводилися щомісячно 1 раз. У середньому самооцінка робітників за період, який мониториться, визнана - «добре».

Працівників, залучених до надання соціальних послуг, заохочено надбавками згідно Положення про виплату надбавок, яке розроблено згідно постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» та премією, яка виплачується за якісне виконання трудових обов’язків по підсумкам роботи щомісячно, щокварталу, за результатами року та до свят.

Своєчасність. Соціальні послуги надаються після здійснення первинного комплексного визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги. Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання/перегляду індивідуального плану та укладання договору про надання соціальних послуг: догляду вдома, соціальної адаптації, натуральної допомоги.

Через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги соціальним працівником (за потреби) проводиться повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану (за потреби).

Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на півроку.

Протягом 5 днів з дня прийняття рішення про надання соціальної послуги догляду вдома укладається договір про її надання, який підписується у двохсторонньому порядку. Строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі.

Доступність та відкритість: територіальний центр розташований недалеко від центру міста, поблизу знаходяться установи соціального спрямування, ощадбанк, міська лікарня Біля будівлі розташовано паркувальний майданчик, розрахований приблизно на 10 автомобілів.

Вхід до територіального центру оснащено зовнішньою кнопкою виклику, яка розташована біля вхідних дверей, що дає змогу особам з обмеженою руховою активністю в т.ч. інвалідам-візочникам сповіщати про своє прибуття до центру. Підйом осіб з інвалідністю на ІІ поверх здійснюється за потребою східцевим гусеничним підйомником моделі «Стандарт SA-S».

При вході до територіального центру для людей з вадами зору та біля кабінетів виготовлено та розміщено графіки роботи шрифтом Брайля.

На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету/посадової особи.

Також територіальний центр на першому поверху має приймальню громадян, куди за потребою можуть звернутися громадяни похилого віку, в тому числі особи з інвалідністю для отримання інформації щодо переліку соціальних послуг, умов їх надання структурними підрозділами територіального центру та в разі необхідності для отримання допомоги в зборі документів для подання органу соціального захисту населення.

Вздовж коридору оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг, графік прийому громадян, картки послуг догляду вдома, соціальної адаптації, інформацію про діяльність територіального центру розміщено на сайті міської ради.

Соціальні послуги натуральної допомоги та соціальної адаптації надаються в приміщеннях територіального центру. На другому поверсі установи розміщені: перукарня, швейна майстерня, пральна, майстерня для точіння ножів та ножиць, тренажерний зал, оздоровча кімната.

Повага до гідності отримувача соціальної послуги: З метою вивчення думки щодо надання соціальних послуг проведено опитування отримувачів соціальних послуг, шляхом анкетування. Опитування проводилось членами  комісії з проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги (Марченко О.Д. -  юрисконсульт територіального центру, Чернявська М.А. - завідувач відділення соціальної допомоги вдома, Фісенко Т.Ф. – завідувач відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги, Дудник Л.М. – завідувач відділення денного перебування).

За результатами опитування підопічних отримані позитивні відгуки про роботу працівників. Порушень принципів професійних та етичних норм не виявлено. Кожен працівник дотримується  конфіденційності, є ввічливими та з повагою ставляться до підопічних. 

Професійність: Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації;

посадові інструкції розроблено та затверджено у відповідності до чинного законодавства. Працівники всіх відділень та соціальні робітники володіють необхідними знаннями й навичками, які відповідають кваліфікаційним вимогам, визначеними „Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, Випуск 80 «Соціальні послуги» затверджені наказом Міністерством соціальної політики України від 29.03.2017року № 518; 

розроблена програма стажування, зібрані друковані матеріали для проведення навчань соціальних робітників;

заплановані загальні виробничі наради, проводяться один раз на тиждень щосереди.

Соціальні робітники в основному забезпечені необхідним обладнанням та інвентарем: велосипедами, які перебувають в їх користуванні, знаходяться в робочому стані, спецодягом та взуттям відповідно до типових норм затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.12.2006 року №462, статі 19 Закону України «Про охорону праці».

Внутрішня оцінка якості надання соціальних послуг визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагальнювалися статуси, які переважали).

Результат проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг висвітлено в таблицях.

Внутрішня оцінка якості соціальної послуги соціальної адаптації в цілому:

- узагальнений статус „добре”;

- рекомендація по роботі з суб’єктом, що надає соціальну послугу „продовжити роботу суб’єкту”.

Висновок: Незважаючи на узагальнений статус „добре” по відділеннях, територіальним центром планується ряд заходів, спрямованих на удосконалення процесу обслуговування і підвищення якості соціальних послуг, а саме:

•посилити роботу щодо інформування мешканців громади про соціальні послуги, які надає територіальний центр;

•забезпечити посилене інформування підопічних про Університет ІІІ віку та надання оздоровчо-профілактичних послуг у відділенні денного перебування;

•підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди;

•дотримуватися вимог та показників забезпечення якості, строків та принципів, встановлених у Державних стандартах;

•проводити аналіз договорів та індивідуальних планів підопічних у відповідності до вимог чинного законодавства та здійснювати постійний  контроль за своєчасністю їх переоформлення;

•щорічно проводити внутрішню оцінку якості надання соціальної послуги відділеннями територіального центру; 

•здійснювати постійне анкетування (опитування) підопічних та проводити аналіз з метою вивчення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг;

•здійснювати професійний підбір кадрів, з метою підвищення ефективності роботи з соціального обслуговування та покращення якості надання соціальної послуги відділеннями територіального центру;

•створювати належні умови праці, які сприяють правильній організації праці працівників територіального центру;

•продовжити співпрацю з волонтерами, громадськими об’єднаннями, благодійними та релігійними організаціями з метою надання соціальних послуг.


середа, 28 липня 2021 р.

Нарада за підсумками проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг


На нараді, яку проведено з соціальними робітниками були підведені підсумки проведеної внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг відділеннями територіального центру за І півріччя 2021 року.

Майя Чернявська, завідувач відділення соціальної допомоги вдома проінформувала присутніх про результати спостереження за наданням соціальних послуг працівниками територіального центру та про результати перевірки підопічних на дільницях соціальних робітників відділення соціальної допомоги вдома.

Директор територіального центру Олена Грінчак наголосила на безперечному виконанні своїх службових обов’язків соціальними робітниками, дотриманні службової дисципліни, індивідуальному підході до кожного підопічного під час виконанні своїх службових обов’язків, співпраці між соціальними робітниками та фахівцями територіального центру.

Підводячи підсумки проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг були окреслені завдання на наступний термін та  надані відповідні доручення.



пʼятниця, 16 липня 2021 р.

В територіальному центрі міста Олександрії в оздоровчій кімнаті відділення денного перебування, щодня, сестрою медичною з лікувальної фізкультури, проводиться вимірювання артеріального тиску підопічним установи, за їх бажанням та перед наданням послуг з оздоровчого масажу.

Для відвідувачів територіального центру ця послуга вкрай важлива, оскільки наші підопічні – це люди поважного віку та особи з інвалідністю.

Кармазіна Ольга Миколаївна,  під час прийому, не лише вимірює артеріальний тиск, а й надає поради щодо здорового способу життя, дотримання раціонального харчування та уникнення факторів ризику виникнення гіпертонічної хвороби, наголошує на забороні займатися самолікуванням та вчасним зверненням до сімейного лікаря в разі погіршення самопочуття.

Ольга Миколаївна, вже 9 років працює в територіальному центрі з підопічними, які потребують її допомоги. Завжди привітна та уважна, до кожного знаходить індивідуальний підхід, надасть пораду та розрадить в складній життєвій ситуації. Всі підопічні, які відвідують оздоровчу кімнату відділення денного перебування, залишаються задоволеними та постійно відчувають турботу та піклування про них.